Chronische klachten

De meest voorkomende chronische aandoeningen zijn artrose en chronische nek-en rugklachten. Maar ook chronische hart-en vaatziekten, diabetes, COPD en de ziekte van Parkinson komen in Nederland veel voor. Hieronder lichten wij toe wat ik voor u kan betekenen als u te maken heeft met een chronische aandoening.

Fysiotherapie bij reuma en artrose

Heeft u last van uw gewrichten door reuma of artrose? Dan is bewegen zeer belangrijk. Wanneer de beweeglijkheid afneemt door reuma of artrose, bent u geneigd om stil te zitten. Echter is het zo dat de klachten na lang zitten of liggen juist zullen toenemen. Door oefentherapie zullen wij u begeleiden om de beweeglijkheid te onderhouden, de conditie en de spierkracht te verbeteren.

Fysiotherapie bij chronische rug- en nekklachten

Chronische rug- en nekklachten kunnen wij op twee manieren behandelen. Wij kunnen middels fysiotherapie die rug en/of nek los maken. Daarnaast bieden wij oefentherapie aan om beweging te kunnen begeleiden. Begeleiding bij bewegen met rug- en nekklachten is zeer belangrijk. De fysiotherapeut geeft aan welke bewegingen goed zijn en welke juist niet. Het resultaat: betere conditie, vergroten souplesse van de gewrichten, sterkere spieren en pijnvermindering.

Fysiotherapie bij COPD

Ook voor mensen met longklachten, zoals COPD is fysiotherapie of oefentherapie belangrijk. Het is belangrijk voor het behouden of verbeteren van fysieke activiteit en/of capaciteit. Doordat onze fysiotherapeuten zich richten op het ademhalingsapparaat verbetert de kwaliteit van leven.

Fysiotherapie bij de ziekte van Parkinson

Tenslotte kunt u ook bij ons terecht wanneer u de ziekte van Parkinson heeft. Uit onderzoek is gebleken dat patiënten met de ziekte van Parkinson baat hebben bij fysiotherapie. Zo hebben zij minder snel last van bijvoorbeeld botbreuken. Tijdens de behandeling zal de conditie worden onderhouden of zelfs worden verbeterd. Daarnaast werkt u samen met uw fysiotherapeut aan de verbetering van het uitvoeren van dagelijkse activiteiten.

Fysiotherapie bij andere chronische aandoeningen

Wij hebben nu alleen de meest voorkomende chronische aandoeningen beschreven. Dat betekent niet dat wij u niet kunnen helpen bij andere chronische aandoeningen. Heeft u een andere chronische aandoening? Dan is het dus alsnog verstandig om contact op te nemen met onze fysiotherapiepraktijk. Wij zullen dan samen met u bespreken wat wij voor u kunnen betekenen. Over het algemeen worden chronische aandoeningen behandeld met oefentherapie. De nadruk ligt dan vooral op het verbeteren en behouden van een gezonde conditie.